SNADNO OVLADATELNÝ A PŘESTO DYNAMICKÝ
Srdce na dlani a zajímavá, komplexní duše: představujeme vám nový motocykl Moto Morini Milano, první model z nové rodiny motocyklů této italské značky. Zaujímá místo po boku motocyklu Corsaro ZZ, který zůstává nejsportovnějším a nejprestižnějším modelem. Milano je nový model inspirovaný liniemi, které zanechaly své stopy v osmdesátileté historii značky Moto Morini. Podobně jako Corsaro je i Milano z 99% italským výrobkem, ručně zhotoveným v továrně v Trivolziu ze součástek a z materiálů dodaných italskými firmami.
Rám motocyklu Moto Morini Milano je založený na známém příhradovém rámu z ocelových trubek. Je modifikovaný, aby ovládání bylo nadstandardně snadné, dokonce i pro méně zkušené jezdce. Nová kyvná vidlice zaručuje viditelnost zadního kovaného hliníkového kola. Související komponenty jsou prvotřídní: plně nastavitelná obrácená vidlice s kluzáky potaženými DLC (diamond like carbon, ošetření na bázi karbonu, které zlepšuje hladkost a dodá elegantní nádech černé barvy) povlakem pro snížení tření. Zadní tlumič je zkonstruovaný speciálně pro Moto Morini a má nastavitelnou kompresi, útlum a předpětí. Systém přední brzdy tvoří čtyřpístkový radiálně uchycený třmen, monoblok, s dvojitým plovoucím kotoučem o průměru 320 mm a s radiální pumpou, vše pod vlajkou společnosti Brembo.
Zadní kolo je osazené speciálně navrženým dvoupístkovým třmenem s 220 mm kotoučem.
17“ hliníková kovaná kola mají nasazené pneumatiky Pirelli Angel GT, které poskytuji výjimečnou trakci v zatáčkách kombinovanou s vynikající životností a výbornou přilnavostí i za mokra. Dvoukanálový systém ABS Bosh 9.1 MP pracuje společně s brzdovým systémem a s pneumatikami a lze ho případně snadno vypnout tlačítkem na řidítkách.
Z MINULOSTI DO BUDOUCNOSTI
Jeho srdce je upřímné a čisté: na první pohled Moto Morini Milano vypadá bezstarostně, každého okouzlí a získá si srdce všech, kteří oceňují snadno ovladatelný atraktivní stroj, zábavný, avšak i precizní. Styl stvořený designérem Angelem Lussianou je reminiscencí modelů ze sedmdesátých let, obohacený o moderní doteky a zahrnující také výrazné elegantní, ušlechtilé a vytříbené prvky italského stylu. Tento krásný nadčasový vzhled je umně skloubený s moderní výbavou – např. s 5“ displejem, odvozeným od motocyklu Corsaro, s novou grafikou. V sofistikovaném kontrastu s jeho přitažlivým a jednoduchým vzhledem je duše tohoto nového motocyklu, zdůrazněná jménem stroje Milano. Město Milano – ekonomické centrum Itálie, kde vznikají nové trendy, které se šíří do světa; místo, kde se potkává umění a věda a společně vytváří nové styly a hnutí. Kde vzniká móda i nové formy designu a odkud nábytkářský průmysl čerpá inspiraci. Kontury nového modelu Milano v klasickém stylu se doplňují s moderními akcenty v duchu nejnovějších stylů italského designu. Výsledkem je nadčasový vzhled, který se okamžitě stane klasickou ikonou.
V sedmdesátých letech uvedla společnost Moto Morini na trh model 3½, svůj světově nejproslulejších motocykl: velmi atraktivní motocykl, ale také velmi mrštný v zatáčkách; precizní, ale ne nedosažitelný; motocykl, po kterém toužily davy; motocykl, který je dosud milován svými stávajícími vlastníky a vyhledáván sběrateli. Analogie s novým motocyklem Moto Morini Milano je zřejmá. Začněme designem z minulosti, který vyvstává i v základních rysech dnešního modelu. Dále lze zmínit bijící srdce, které spojuje oba tyto motocykly: dvouválec do V o objemu 344 cm3 byl zkonstruovaný v roce 1971 stejným designérem Francem Lambertinim, který je také tvůrcem dnešního motoru Bialbero CorsaCorta o zdvihovém objemu 1187 cm3. U obou motocyklů bylo rozhodnuto použít omezovač výkonu, aby byl motocykl snáze ovladatelný. Přesto mu zůstává více než dostatek síly, se kterým skvěle zužitkuje efektivní a přesný rám a využije svou hmotnost.
Dvouválec do V svírající úhel 87° Bialbero 1200 CorsaCorta Euro4 byl optimalizován. Jízda se 118ti koňmi schovanými v motoru je jeden velký radostný relax. Pro tuto novou konfiguraci existuje i nový elektronický systém řízení motoru, výsledkem je špičková křivka kroutícího momentu, plná a stabilní. Hlas motoru je z nového výfukového systému dobře slyšet: výfukové potrubí, než dojde k dvojitému přesahujícímu výfuku na pravé straně motocyklu Milano, na několika místech skoro „omotává“ motor. Je to nápad inspirovaný tuningovým oddělením Moto Morini a jejich unikátním motocyklem Ti22, vycházejícím z modelu Corsaro ZZ.