Nové Seiemmezzo 6½ je výjimečný stroj!
Jak napovídá název Morini Seiemmezzo, jedná se o 6 ½, tedy obsah motoru necelých 650 cc. Jde o dvouválec chlazený kapalinou. Tohle je nadupaná mašina! Výkon přes 60 koní a krouticí moment necelých 55 Nm už jsou hodnoty, které berou v potaz i náročnější bikeři.
Na veletrhu Eicma na podzim roku 2019 značka Moto Morini představila dva koncepty motocyklů střední třídy s řadovou šestsetpadesátkou, adventuru X-Cape a naháče Seiemmezzo. Od té doby prodeje Seiemmezza trhají rekordy.
Jméno působí špatně zapamatovatelně, ale jakmile si ho párkrát prohlédnete, začnete se zajímat a zjistíte, že to je prostě italský výraz pro "šest a půl". Také na bočních panelech najdeme nápisy 6 ½. Protože Seiemmezzo je prostě třída!
Model Seiemmezzo se vyrábí ve dvou verzích: STR a SCR. Strada a Scrambler. Naháč a Scrambler. Použitá technika je naprosto identická, liší se pouze vnější vzhled. Scrambler má štítek nad předním LED světlem, pod nímž najdete přední část blatníku, kulatá zrcátka, větší kryty motoru, hnědé prošívané sedlo a pod ním úplně jiný plast vzadu přecházející opět do malého blatníku a vyplétané ráfky. Naháč působí elegantním a sportovním dojmem. Jsou to ale masivní motocykly - oba modely váží kolem 200 kg bez náplní.
Technicky je Seiemmezzo hodně podobné adventure modelu X-Cape. Nastavitelné odpružení sice dodala i tady Kayaba, ale přední vidlice má trubky o průměru 43 mm, a na "šestapůlkách" jsou nižší. Brzdy Brembo už jsou identické, vpředu s dvojicí 298mm kotoučů a dvoupístkovými třmeny, ABS dodala firma Bosch a je vypínatelné. Ráfky jsou úplně jiné, Seiemmezza jezdí na průměrech 18"/17" a s klasickými scramblerovskými Pirellkami MT60 RS o šířkách 120 a 160 mm.
Jde o klasický Scrambler avšak s duší závodníka. Přestože byla zachována silueta scrambleru, všechny prvky nesou známky moderního přístupu. Předek je zcela v režii kulatého světlometu. Tvarem tedy odkazuje na historii, svou LED technologií se ale posunulo Seiemmezzo výrazně směrem k budoucnosti. Scrambler SCR je vybaven vyplétanými koly, které mu dodávají ten správný terénní vzhled, zatímco nahatý STR má kola z lehké slitiny. Rozdíly jsou také v rozměrech, scrambler je vyšší a širší, rozvor je však pro oba modely stejný a to 1425 mm a stejná je také výška sedla a to 810 mm. Oba modely jsou obuty na pneumatikách od značky Pirelli, řada Angel, vpředu má rozměr 120/70 - 18, vzadu je 160/60 - 17. Rám je poctivý - ocelový.
Barevnost se nese v naprosto jednoduchém stylu. Kombinace stříbřitě bílé s černou a rudými linkami dodává mašině vzhled závodní, chladné bestie. Co musíme jednoznačně vyzdvihnout, jsou kola. Přední 19 palců, zadní 17 palců. Hrubý design napovídá, že ze silnice můžeme kdykoliv vyrazit na prašnou cestu. Tenhle stroj to zvládne. Sedlo sahá do výšky 825 mm, což by se dalo považovat za ideál. Modely jsou dostupné v tomto barevném provedení pro nekapotovanou verzi STR - bílá Starlight White, červená Fire Red a černá Smoky Anthracite. Scrambler si můžete zvolit buď v zelené Navy Green nebo černé Night Black.
Na pořádném motocyklu nesmí chybět pořádné kotouče. Přední dva disky disponují velikostí 300 mm. Zadní disk pak velikostí 255 mm. Ve výbavě na obou kolech najdeme systém ABS. Odpružení obsahuje přední vidlici o průměru 50 mm a zdvihem 125 mm. Zadní zavěšení zvládne zdvih 120 mm. Motorka je dostatečně "měkká".
Značka Moto Morini je stará jako motocyklová výroba samotná. Založena byla již v roce 1937 v Itálii. Zakladatel Alfonso Morini si jistě ani nedokázal představit úspěch, jakého jeho stroje v budoucnosti dosáhnou. Model Seiemmezzo 6 ½ je technicky velice dobře zpracovaný motocykl a designem silně zdařilý.
Dvouválcová šestsetpadesátka má 60 koní a 54 newtonmetrů. Každopádně pro tenhle druh motocyklů je zajímavější spíše příjemný průběh než maximální hodnoty. Váš zrak jistě upoutá 5" TFT displej. Přes bluetooth připojení lze ovládat hovory nebo muziku ze vašeho mobilního telefonu.
Seiemmezzo 6 ½ je mašina par excellance, která vás chytne za srdce. Italský sportovní design, silný motor a kola, která snesou jak silnici tak hrubý terén, to jsou možnosti, svoboda a zážitek!
Comentários