top of page

NOVÝ SCRAMBLER


NOVÝ SCRAMBLER

U nového Scrambleru zůstává stejný jen jeho název a rebelský design. Silniční a zároveň i terénní motocykl Moto Morini Scrambler 1200 prezentovaný na veletrhu Eicma v Miláně prodělal ve verzi pro modelový rok 2018 kompletní proměnu, která proběhla od rámu přes motor až po výsledný vzhled. Avšak duch tohoto motocyklu, nezastavitelný a přesahující všechny tradiční hranice, zůstal netknutý. Je to třetí nový stroj modelové řady pro rok 2018, spolu s Corsarem ZZ a novým motocyklem Milano. Jejich výroba je „Made in Italy“: o montáž se postarali konstruktéři značky Moto Morini v továrně v Trivolziu v Itálii a také materiály a součástky pochází od italských výrobců.


Historie motocyklů Moto Morini, určených jak na silnici, tak současně i do terénu, začala na Milan Motor Show už v roce 1965 modelem Corsaro Regolarità, což byla terénní verze slavného modelu 125, která si okamžitě získala jméno v off-road závodech vítězstvím v důležitých šampionátech na národní i mezinárodní úrovni. Trend pokračoval skrz enduro motocykly v 80. letech, dále uvedením modelů Kangura a Camel na trh a v roce 2008 příchodem motocyklu Scrambler 1200. Atraktivní motocykl pro městské ulice, ale také všestranný stroj použitelný i v místech, kde asfalt končí. Motocykl, který odráží duši svého jezdce, který si ho vybral; motocykl bez limitů, bez pravidel, snadno ovladatelný a vždy ochotný k jízdě.


REBEL MORINI


Nový Scrambler 1200. Nekompromisní ve vzhledu, inspirovaný „silničně terénními“ motocykly sedmdesátých let a charakterizovaný čistým scramblerovským vzhledem: nešetří se hliníkem, sedlo z jednoho kusu, vysoká řidítka a 17“ kola obutá v pneumatikách Pirelli Scorpion Rally STR (poprvé v těchto rozměrech). A zároveň při bližším zkoumání objevíte, že řešení vytvořená designérem Angelem Lussianou stojí na principech současné vintage estetiky, jsou ale doplněna takovým dotekem moderních prvků, že posouvají vzhled motocyklu Moto Morini Scrambler 1200 do budoucnosti: detaily jako např. sedlo směřující zadní částí nahoru, znatelně prodloužené boční kryty a digitální přístrojová deska s 5“ displejem.


RÁM BEZ LIMITŮ


Ocelový příhradový rám, pro tento model zcela modifikovaný, nabízí mnoho nových technických možností. Kyvná vidlice je také nová a přispívá k celkově lehčímu vzhledu nového motocyklu Scrambler 1200. Navazující součástky jsou ty nejšpičkovější: plně nastavitelná obrácená vidlice s kluzáky potaženými DLC povlakem (diamond like carbon, ošetření na bázi karbonu, které zlepšuje hladkost a dodá elegantní nádech černé barvy) pro snížení tření. Zadní tlumič je zkonstruovaný speciálně pro Moto Morini a má nastavitelnou kompresi, útlum a předpětí. Systém přední brzdy tvoří čtyřpístkový radiálně uchycený třmen, monoblok, s dvojitým plovoucím kotoučem o průměru 320 mm a se radiální pumpou, vše pod vlajkou společnosti Brembo.


Zadní kolo je osazené speciálně navrženým dvoupístkovým třmenem s 220 mm kotoučem.

Dvoukanálový systém ABS Bosh 9.1 MP pracuje společně s brzdovým systémem a s pneumatikami a lze ho případně snadno vypnout tlačítkem na řidítkách.


NOVÁ KONFIGURACE MOTORU 1200


Dvouválec do V svírající úhel 87° Bialbero 1200 CorsaCorta Euro4 byl optimalizován. Jízda se 110ti koňmi schovanými v motoru je jeden velký radostný relax. Pro tuto novou konfiguraci existuje i nový elektronický systém řízení motoru, výsledkem je špičková křivka kroutícího momentu, plná a stabilní. Hlas motoru je z nového výfukového systému dobře slyšet: výfukové potrubí, než dojde k dvojitému přesahujícímu výfuku na pravé straně motocyklu, na několika místech skoro „omotává“ motor. Je to nápad inspirovaný tuningovým oddělením Moto Morini a jejich unikátním motocyklem Ti22, vycházejícím z modelu Corsaro ZZ.



Nejlepší příspěvky
Nejnovější příspěvky
Hledání podle štítků
bottom of page